Targi, imprezy promocyjne i marka własna - kolejna konferencja Leszczyńskiech Smaków


Podczas pierwszej prezentacji, którą zaprezentował dr Marek Zieliński, uczestnicy spotkania dowiedzieli się, jakie imprezy powinny wybierać firmy ze względu na specyfikę ich działalności, od czego uzależniać wybór,  jak powinna wyglądać prezentacja/stoisko firmy/klastra. Była mowa również o tym jak zaangażowanie ze strony firm i ich pracowników w udział w targach wpływa na skuteczność i efektywność. Zwrócono uwagę, że efektó udziału w targach nie powinniśmy się spodziewać od razu, często jest to proces długofalowy, podobnie jak budowa marki. Ważne jest też określenie jakich konkretnych korzyści oczekujemy po udziale w targach np. rozpoznanie rynku, co robią konkurenci, co konsumenci myślą o naszym produkcie, itp. Należy pamiętać także o działaniach, jakie należy podjąć po targach, by przypomnieć o sobie i nawiązać niezbędne kontakty.

 

Kolejna prelekcja wygłoszona przez prof. dr hab. Henryka Mruka na temat promocji marki własnej i marki wspólnej udowodniła, że promocja pod wspólną marką niewątpliwie przynosi korzyści marce własnej. Wizerunek marki firmy zależy przede wszystkim od wartości firmy, jakimi się promuje, dopasowania promocji do segmentów rynku, wykorzystania atutów regionu czy korzeni firmy.  Budowa wizerunku wspólnej marki to jednak proces długofalowy i na efekty można czekać nawet kilka lat. Obecnie wśród firm panuje przekonanie tzw. „syndrom samotnego wilka”, że firma poradzi sobie sama. Jest to jednak mylące. Firmy powinny się otworzyć na wsparcie i rozwój. Współpraca przy promocji marki Leszczyńskie Smaki jest takim przykładem. Kształtując wizerunek marki firmy powinny być zaangażowane, kampania promocyjna powinna być prowadzona ciągle. Najważniejsze, by przyciągać uwagę, przypominać o marce. Bez aktywności nie da się bowiem niczego osiągnąć.

 

Wiedza pozyskana podczas konferencji z pewnością przyda się w praktyce uczestniczącym w konferencji firmom. Czekamy na rezultaty!