Nowe obowiązki w VAT i KSeF
Informujemy o dwóch ważnych zmianach w przepisach podatkowych, które mogą istotnie wpłynąć na sposób prowadzenia działalności gospodarczej już w najbliższych miesiącach i w 2026 roku.
Od 1 października 2025 r. zmieniają się zasady składania deklaracji VAT po kontroli skarbowej. Nowe przepisy pozwolą przedsiębiorcom złożyć deklarację pierwotną bądź częściową korektę w określonych terminach co daje możliwość uniknięcia pełnych sankcji do 30% i lepszej ochrony interesów podatnika.
Od 1 lutego oraz 1 kwietnia 2026 r. nastąpi obowiązkowe wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) najpierw dla dużych podatników, a następnie dla wszystkich pozostałych przedsiębiorców. Zmiana ta będzie wymagać reorganizacji fakturowania, przygotowania oprogramowania i przeszkolenia pracowników.
Szczegółowy opis tych zmian znajdą Państwo w załączonym NEWSLETTERze.
Zachęcamy do lektury - to dobry moment, aby przygotować się na nadchodzące obowiązki i uniknąć ryzyk organizacyjnych i finansowych.
W przypadku jakichkolwiek pytań czy też chęci omówienia wpływu tych zmian na Państwa działalność, zapraszamy do kontaktu z Kancelarią Prawną P. Szalbierz i Wspólnicy.