Badania marketingowe
OPIS USŁUGI
Badanie satysfakcji klientów jest badaniem ilościowym, w ramach którego sprawdzony zostaje poziom zadowolenia klientów firmy z podjętej współpracy. Ze względu na ilościowy charakter badania, jego wyniki dostarczają pewnych ogólnych informacji, danych statystycznych na temat klientów, które będą wiarygodne tylko po osiągnięciu odpowiedniej skali, wyrażonej w liczbie respondentów.
Być może zmieniły się warunki, w jakich firma działa, pojawił się nowy konkurent na rynku, albo podjęliśmy kroki, które nie spodobały się naszym klientom, wobec czego zaczęliśmy ich tracić. Warto zatem sprawdzać ich zadowolenie ze współpracy z naszą firmą, gdyż bez klientów, którzy będą chcieli korzystać z naszej oferty, prowadzona działalność nie będzie miała sensu, a firma przestanie generować zadowalające przychody.
DLA KOGO?
Usługa skierowana jest dla firm posiadających bazę klientów.
ZAKRES USŁUGI
Usługa obejmuje:
- Przeprowadzenie krótkiego wywiadu (rozmowy) z klientem w formie spotkania osobistego, online lub rozmowy telefonicznej – ustalenie oczekiwań dotyczących badania wraz z pytaniami do kwestionariusza (ich liczby, treści, rodzaju, kafeterii odpowiedzi)
- Przygotowanie kwestionariusza, propozycji treści maila, który może być wysłany do klientów (uczestników badania) oraz wytycznych do przeprowadzenia badania w formie stacjonarnej
- Graficzne opracowanie zebranych danych w formie wykresów
- Analiza zebranych danych
- Przygotowanie raportu z rekomendacjami wynikającymi z przeprowadzonej analizy
- 1 h konsulatacji (badanie podstawowe) lub 2 h konsultacji (badanie rozszerzone), podczas których omówione zostaną najważniejsze kwestie wynikające z przeprowadzonej analizy oraz wskazówki dot. zmian, które warto rozważyć
KORZYŚCI
Posiadanie wiedzy o poziomie satysfakcji klientów pozwala:
- Podjąć działania zmierzające do zbudowania, poprawy, bądź podtrzymania relacji z klientami
- Zidentyfikować mocne i słabe strony firmy z perspektywy klientów
- Stworzyć charakterystykę klientów (bądź grup klientów) i dopasować do nich działania marketingowe/komunikacyjne