Nowe usługi w ofercie Inkubatora Przedsiębiorczości

W ramach działania 1.3.2 do oferty Inkubatora Przedsiębiorczości w Lesznie zostały wprowadzone nowe usługi.

 

1. Akceleracja - jest to bardzo złożona usługa, składająca się z pięciu obszarów:

  • Analiza cyfrowa - przeprowadzenie z przedstawicielami firm audytu narzędzi cyfrowych oraz analizy procesów i charakteru prowadzonej działalności pod kątem zastosowania odpowiednich technologii i usług IT. Spotkanie w formie warsztatu prowadzonego w postaci sesji pytań i odpowiedzi;
  • Analiza finansowa przedsiębiorstwa - opierając się na dokumentach finansowych przedsiębiorstwa zostaje przeprowadzona usługa analizy finansowej, polegająca na przygotowaniu raportu wraz z opisem najważniejszych wskaźników osiągniętych przez firmę, kształtujących jej sytuację finansową. Raport ma na celu wsparcie osób zarządzających w podejmowaniu decyzji, kluczowych dla zachowania stabilności finansowej przedsiębiorstwa;
  • Business Model Canvas - narzędzie do wizualnej pracy nad modelem biznesowym firmy (na każdym etapie jej funkcjonowania) przewidujące analizę 9 kluczowych aspektów działalności firmy w oparciu o propozycję wartości, która jest tworzona dla każdego z segmentów klientów;
  • Customer Discovery - przeprowadza się w celu sprecyzowania i przetestowania kluczowych założeń pojawiających się w każdej działalności biznesowej, sprawdzenia realności i potencjału zdefiniowanej grupy docelowej, problemu oraz proponowanego rozwiązania;
  • Dokumentacja inwestycyjna i negocjacje z inwestorem - polega na zapoznaniu uczestnika z etapami procesu inwestycyjnego i należytym przygotowaniu się do rozmów z inwestorem. Obejmuje ona etapy formalne, takie jak dokumentacja inwestycyjna, oraz aspekty pojawiające się podczas negocjacji inwestycyjnych. 

 

2. Design Thinking - celem usługi jest przekazanie klientowi wiedzy i umiejętności w obszarze projektowania innowacyjnych produktów, usług i procesów dzięki wykorzystaniu metody Design Thinking. Usługa opiera się na zrealizowaniu szkolenia obejmującego wszystkie pięć etapów, które składają się na metodę DT. Od zbadania i zrozumienia potrzeb i problemów użytkowników, poprzez zdefiniowanie realnego problemu projektowego, generowanie rozwiązań i ich prototypowanie, a na testowaniu kończąc. Szkolenie najczęściej realizowane jest na podstawie wybranego, ćwiczeniowego zagadnienia problemowego pozwalającego przede wszystkim dobrze zrozumieć i przećwiczyć proces.  

 

3. Eksport - usługa polegająca na identyfikacji potencjalnie najkorzystniejszych rynków ekspansji i analizie każdego rynku pod kątem prawnym, ekonomicznym, społeczno-demograficznym oraz technicznym. Usługa może obejmować wybór rynków eksportowych, analizę wybranych rynków, strategię wejścia na wybrane rynki czy stworzeniu Planu Rozwoju Eksportu.

 

4. Lean Management - celem usługi jest optymalizacja obszaru pracy i procesów. W ramach metodologii Lean Management można skorzystać z dwóch narzędzi: 5S lub Kaizen. Pierwsza metoda dotyczy poprawy organizacji np. stanowiska roboczego, linii produkcyjnej itp., tak by zredukować marnotrawstwo zbędnych czynności, jakie mogą się w nim pojawić. Z kolei Kaizen ma za zadanie poprawę bieżącego modelu działania procesu oraz zaangażowanie różnych pracowników ( technicznych, kierowniczych, logistycznych itp.) we wspólną pracę na rzecz poprawy organizacji.