Jakie tendencje w branży przetwórstwa spożywczego?
Konferencja była kolejnym działaniem służącym wzmocnieniu kluczowego dla Leszna sektora spożywczego.
Celem spotkania było przekazanie informacji dotyczących tendencji rozwojowych branży spożywczej w regionie leszczyńskim. Analiza najlepszych powiązań sieciowych w branży ma pomóc w wypracowaniu własnej strategii działania sieci, która uwzględniając doświadczenia innych zapewni najwyższą efektywność podczas podejmowanych działań.
Na konferencji byli obecni uczestnicy powiązania „Leszczyńskie smaki”, Radni Rady Miejskiej, przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, członkowie Organizacji Turystycznej Leszno – Region, przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, szkół wyższych oraz szkół ponadgimnazjalnych z Leszna, przedsiębiorcy branży spożywczej z Leszna i regionu.
Spotkanie otworzył witając zebranych gości Pan Tomasz Malepszy, Prezydent Miasta.
Następnie dr inż. Piotr Senkus, który wykonał ekspertyzę i opracowanie dla firm branży spożywczej z południowo-zachodniej Wielkopolski, przedstawił prezentację pt.: „Uwarunkowania funkcjonowania, najlepsze praktyki oraz proponowane organizacje partnerskie sieci „Leszczyńskie smaki”. Na podstawie przeprowadzonych przez niego badań przedstawił obraz firm z branży spożywczej w Lesznie i regionie, wzorcowe dla sieci „Leszczyńskie smaki” powiązania sieciowe w Polsce i na świecie oraz jednostki badawczo-rozwojowe, z którymi leszczyńska sieć powinna nawiązać współpracę.
Kolejną prezentację pt.: „Utworzenie sieci „Leszczyńskie smaki” szansą wzrostu innowacyjności firm sektora spożywczego w południowo-zachodniej Wielkopolsce” przedstawiła Pani dr inż. Alicja Szczepińska, Prezes Zarządu Leszczyńskiego Centrum Biznesu Sp. z o.o. Prezentacja ta prezentowała projekt, który otrzymał dofinansowanie w wysokości 699,969,05 zł w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Realizacja projektu polega na budowie i rozwoju sieci „Leszczyńskie smaki” z udziałem firm z szeroko rozumianego sektora spożywczego z instytucjami otoczenia biznesu, ośrodkami badawczo - rozwojowymi, szkołami wyższymi, władzami samorządowymi.
Projekt ma charakter promocyjny i zakłada m. in. Wypracowanie strategii promocji i marki „Leszczyńskie smaki”, spotkania robocze, konferencje tematyczne.
Projekt będzie realizowany od grudnia br., a zakończenie zaplanowano 31.12.2013 r.
Już teraz zapraszamy chętnych do przystąpienia do sieci. Więcej informacji można uzyskać pod nr 65 520 19 82 lub wysyłając maila pod na adres szczepinska@leszno.pl
Ostatnią prezentację pt.: „Doświadczenia Klastra Poligraficzno-Reklamowego w Lesznie” przedstawił Pan Cezary Główka, Prezes Zarządu Klastra. Pan Główka opowiedział o doświadczeniach, sukcesach oraz trudnościach funkcjonowania swojego klastra.
Po konferencji zaproszeni goście mogli degustować produkty członków powiązania „Leszczyńskie smaki”. Swoje produkty zaprezentowali Mleczarnia Jan Korbik z Jezierzyc Kościelnych oraz Wytwórnia lodów i art. spożywczych Michał Młynarczyk z Leszna.
Leszno. Rozwiń skrzydła / Leszno. Spread your wings