Jak działa reklama w internecie? - konferencja IT Klaster Leszno

W pierwszej kolejności zaprezentowała się firma MaxRoy.com, która poprzez doradztwo, szkolenia i wsparcie operacyjne umożliwia firmom prowadzenie sprawnych działań w obszarze marketingu internetowego.

Rozpoczęto od pytania, kto z uczestników posiada własny adres www i właściwie, w jakim celu go prowadzi?

Przede wszystkim głównym zadaniem strony www jest zwiększanie sprzedaży oraz budowanie świadomości marki. Środkiem do osiągnięcia tego celu jest m.in. generowanie ruchu na stronie. Podczas konferencji zaprezentowano narzędzia, takie jak reklama w wyszukiwarkach typu PPC oraz SEO i SEM, które mogą temu służyć oraz, w jaki sposób je wykorzystywać. W pozyskiwaniu potencjalnych klientów pomoże publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści (content marketing). Dopełnić to może email marketing, który najlepiej sprawdzi się w procesie budowania relacji z klientem i sprzedaży. Dobrym wsparciem są także media społecznościowe.

Następnie Agencja Kreatywna Ably, członek klastra przedstawił zagadnienia z zakresu jak zadbać o swoją witrynę tak, aby była jak najbardziej atrakcyjna i użyteczna dla jej użytkownika.

Kolejny członek klastra, firma Marek Krzyżaniak właściciel marki Motoenter i Wpisz kod przedstawiła realizacje swoich pomysłów na biznes w internecie. Na początku jest trudno, a na planowane efekty trzeba długo czekać. Jednak dzięki połączeniu różnych działań marketingowych, można uzyskać efekt synergii i jeszcze skuteczniej promować swoją markę przez Internet.